کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در استان البرز طی دو سال اخیر

روز دوشنبه ۱۹ شهریورماه، همایش "پیشگیری و مداخله در خودکشی" با شعار "تلاش آگاهانه و مراقبت عالمانه" به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی در محل سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در این همایش که با سخنرانی دکتر حمید پیروی نائب رئیس انجمن پیشگیری از خودکشی ایران ،دکتر پروانه نیکخواه کارشناس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ،زهرا سادات نریمان وند کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی البرز و دکتر اردشیر بهرامی جامعه شناس در حوزه خودکشی ،ضمن بررسی عوامل خطر و محافظ خودکشی به مدیریت صحنه خودکشی پرداخته شد .
همچنین بمنظور ایجاد درکی عمیق تر از علل و عوامل اجتماعی خودکشی مانور مدیریت صحنه خودکشی با همکاری تیم محب و تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی استان البرز برگزار شد و مورد استقبال و تشویق مدعوین قرار گرفت.
گفتنیست این همایش با حضور فعالان حوزه سلامت روان،مشاورین سلامت،اورژانس اجتماعی،آتشنشانان و نمایندگان بیمارستان‌های مختلف،فضایی برای بررسی و تبادل نظر در مورد اقدامات پیشگیرانه و مداخله‌جویانه در حوزه خودکشی فراهم کرد.

کاظمینی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز در این همایش به بررسی وضعیت خودکشی در استان البرز پرداخت و از کاهش ۲۶ درصدی اقدام به خودکشی در دو سال گذشته خبر داد. 

وی این کاهش را حاصل تلاش‌های مشترک نهادهای اجتماعی،سلامت و مردمی دانست و تأکید کرد که اقدامات منسجم در این حوزه ادامه خواهد داشت.

 کاظمینی با تشکر از حمایت‌های استاندار البرز و توجه وی به مسائل اجتماعی استان،از توسعه و راه‌اندازی خط ۱۴۸۰ برای ارائه خدمات مشاوره رایگان به خانواده‌ها و افراد درگیر با آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

وی از شهروندان خواست در مواقع نیاز به مشاوره با خط ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی تماس بگیرند و در شرایط اورژانسی از خدمات شماره ۱۲۳ بهزیستی بهره‌مند شوند.

کاظمینی همچنین به افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت: "در سال گذشته با حمایت‌های سازمان اجتماعی کشور، تعداد اورژانس‌های اجتماعی از یک مرکز به شش مرکز افزایش یافته که این اقدامات گامی مهم در کاهش اختلالات اجتماعی استان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز همچنین با اشاره به تلاش‌های استان در پیشگیری از خودکشی، اعلام کرد: با توجه به آمارهای انجمن پیشگیری از خودکشی کشور، استان البرز در دو سال گذشته پیشگام در کنترل و کاهش پدیده خودکشی و اقدام به آن بوده است.

شایان ذکر است مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز از همکاری‌های بهزیستی البرز و به ویژه فعالان مردمی در این حوزه تقدیر و تشکر کرد و بر ادامه این مسیر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

کد خبر 116794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد